خبر و سرگرمی

خبر و سرگرمی

جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد
خبر و سرگرمی

خبر و سرگرمی

جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۹۶ چقدر است؟

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۹۶

بر این اساس به گفته سخنگوی دولت، مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال‌جاری ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. 

 

 

افزایش این مستمری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سوی دولت صورت خواهد گرفت. پیش از این سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد درتاریخ ۱۹ دی ماه سال ۹۵۵، دریک برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از افزایش ۵/ ۲۲ برابری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داده بود.

فتاح در آن گفت‌وگو اعلام کرده بود که «با توجه به مصوبه اخیر مجلس میزان مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به حداقل ۱۸۰ هزار تومان خواهد رسید که معادل ۵/ ۲ برابر شدن مستمری آنها است.» رئیس کمیته امداد همچنین اعلام کرده بود که به‌طور متوسط هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد ماهانه ۷۲ هزار تومان از این محل مستمری می‌گیرد. همچنین پیش از این انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستیکمترین مبلغ پرداختی به مددجویان بهزیستی را ۵۷ هزار تومان و بیشترین میزان آن ۱۲۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفر به بالا اعلام کرده بود. او همچنین گفته بود کف مستمری پرداختی سازمان به مددجویان بهزیستی هر سال مطابق قانون ۲۰ درصد افزایش یافته است.

روز ۱۸ دی ماه ۹۵، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کردند تا حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را علاوه بر یارانه ای که اکنون دریافت می کنند به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار افزایش دهند.

مقرر شده بود اعتبارات این افزایش از محل منبع هدفمند سازی یارانه‌ ها و حذف خانواده ‌های پردرآمد تامین شود.

مصوبه مجلس، با ۱۸۳ رای موافق به تصویب رسید.

بر اساس آمار، بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار خانواده از کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری ماهیانه دریافت می کنند و ۴۵۰ هزار خانوار نیز مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور هستند.


یارانه مستمری بگیران

ستاد هدفمندسازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای اجرای قانون بودجه سال 1396 کل کشور و به منظور افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان مذکور به صورت علی الحساب به شرح جدول ذیل افزایش یافته است:

 950,000 ریال برای خانوار یک نفره

1,890,000 ریال برای خانوار دو نفره

2,530,000 ریال برای خانوار سه نفره

3,370,000 ریال برای خانوار چهار نفره

3,650,000 ریال برای خانوار پنج نفره و بیشتر

یارانه مستمری بگیران

این مستمری علاوه بر یارانه پرداختی فروردین ماه در ساعت 24:00 مورخ 26/01/1396 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.